ره صدساله در سه ماه (کلاس های موسیقی)


کلاس موسیقی را با تصوری درست شروع کنید !!!

از انجایی که هنر در روح و نهاد هر انسانی وجود دارد ممکن است هر عامل خارجی یا داخلی باعث بیدار شدن حس هنرمندی یک انسان شود ، یا شاید بدلیل اینکه انسان ذاتا زیباگراست و زیبایی را دوست دارد «در تعریف برترام براون : هنر چیزی جز زیبایی نیست و زیبایی از خوبی کاملا مجزاست» هر جرقه ای انسان را به سمت هنر می کشاند .

از بین هر چند نفری یکی را پیدا می کنید که علاقمند به فراگیری موسیقی باشد ، این می تواند با دیدن یک تکه از ویدئوی نواختن سازی توسط نوازنده ای باشد که ما بی مهابا خود را در جایگاه او در حال نواختن ساز تصور می کنیم ؛ ولی تا آن لحظه هرگز به این موضوع فکر نکرده ایم که چه تلاش ها و راه هایی پشت  پرده ی خوب نواختن آن نوازنده است .

 

کلاس های موسیقی

کلاس های موسیقی

 

بدون فکر کردن به ادامه راه سریع اقدام به خرید ساز می کنیم و با شروع کلاس هایمان تازه می فهمیم که چه فکر می کرده ایم و چه در انتظارمان است ، مثل بچه ای که قرار است خواندن و نوشتن بیاموزد ، همانقدر سخت ، همانقدر نا مفهموم

شاید تا اینجای متن به این فکر کرده باشید که همه ی ما این موضوع را می دانیم ، ولی روی سخن ما با کسی است که بدون اطلاع از ادامه راه فقط دوست دارد به سرعت شبیه همان نوازنده اجرا کند .

 

دقیقا می خواهیم به شما بگوییم که چه راهی پیش روست تا به سرنوشت هزاران آدمی که از گیتار های خود دلسرد شده اند و آن را در گوشه ی اتاق آویزان کرده اند دچاز نشوید .

 

تمرین ، صبر ، تمرین ، صبر ، تمرین ، صبر و …..

این همان راهی است که شما در ماه های اول شاید خیلی کم به آن توجه کرده باشید ، ولی فراموش نکنید که اگر حتی خود یوهان سباستین باخ هم استاد و مربی یا مدرس شما باشد ، جز پیروی از این فرمول نمی توانید نوازنده خوبی شوید . شما کاملا بی سواد هستید ، هم از نظر خواندن و هم بدنی !!!

بله بدن شما بی سواد است ، زیرا باید الگوهایی به خود بگیرد که تا کنون اصلا در زندگی از آن استفاده نکرده است ، پس قطعا بدنتان و مغزتان برای گرفتن الگوهای جدید مقاومت می کنند ؛ پس دلسرد نشوید . به ادامه دادن و تمرین مداوم روزانه عادت کنید .

 

آموزش گیتار جلسه ی چهارم

آموزش گیتار جلسه ی چهارم

 

بخش بعدی فراگیری الفبای موسیقی است که برای شما یک پله محسوب می شود قطعا فراگرفتن یک زبان جدید دشوار است ، پس تحمل کنید ، در نظر داشته باشید در سه ماه اول کلاس های شما شامل تمرینات پایه ای هستند که اصلا نباید آنها را پیش پا افتاده تصور کنید و سر سری بگیرید .

نه تنها نباید این کار را کنید بلکه برای نواختن این تمرین ها باید بسیار جدی تمرین کنید ، چراکه این تمرین ها از مهمترین تمرین های دوران نوازندگی شماست .

ماه های اول زمانی حیاتی برای شکل گیری یک نوازنده است، ما سعی داشتیم با نوشتن این یادداشت به شما بگوییم که بی گدار به آب نزنید

حوصله کنید و صبر داشته باشید ، راه نوازندگی راهیست که باید با صبر و تمرین طی کرد و این راهی سه ماهه یا … نیست

مجذوب تبلیغات فریب دهنده نشوید ، صبر کنید و بدنتان را به تمرین های روزانه عادت دهید .

 

پدرام اطمینان

 

 

مقالات مرتبط

0 دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.