توضیحاتی برای تمرین گیتار


روش تمرین گیتار

 

هنر تمرین نیز، مثل تمام جنبه های گیتار و پیشرفت موسیقایی، باید به طور سیستماتیک و با نظم کسب شود. اهمیت دادن به استفاده مفید از زمان دارای ارزش زیادی است. دانش آموز باید برنامه روزانه ای شامل کارهایی که تاکنون تمرین شده تنظیم نماید و سعی کند تا حد ممکن طبق برنامه پیش برود و روی مشکلات اصلی که برای وی در هر زمان ایجاد شده ، تمرکز کند .

 

تمرین-گیتار

 

برای مثال، تمرینات مستقل دست راست ، تمرین های دست گرمی خوبی هستند که دانش آموز می تواند با آن روی دست راست و وضعیت آن، حرکات اندک انگشتان و شست، صداهای قوی و صاف و غیرد تمرکز نماید. سپس تمرین های تناوب دست راست  را روی تمام سیم ها تمرین کند، و با گام های کروماتیک  آن را ادامه دهد با اطمینان به اینکه دست چپ به درستی قرار داده شده است.

شما می توانید دیگر مقالات آموزشی سایت موسیقی ماهور در مورد گیتار را از اینجا مطالعه کنید .

 

آموزش گیتار پاپ

آموزش گیتار پاپ

 

روش کلی تمرین موسیقی را در مقاله قبل توضیح دادیم

اما

مقدار زمان صرف شده روی هر تکنيک (و تکنیک های بعدی که در اثر پیشرفت دانش آموز در طی تمرین به دست می آید) بستگی به وقت مورد استفاده و تمرکز روی هر کدام دارد. به یاد داشته باشید که هر چه کمتر اشتباه کنید وقت کمتری برای اصلاح آن نیاز دارید. بنابراین به دقت فکر کنید و روی تمام جنبه های تمرین هایتان، هم موسیقایی و هم تکنیکی، تمرکز کنید. سرعت در این مرحله اهمیت ندارد ولی با تکنیک سازمان یافته و مطمئن ، بهتر می شود. فکر بسیار خوبی است که به نوشتن علائم موسیقی در هر قطعه عادت کنید چون در ضمن این کار نیروی یادگیری قطعات در شما افزایش پیدا می کند.

 

منبع : کتاب آموزش گیتار کلاسیک اثر جیسون والدرون

0 دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.