نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش ششم)


نامه های الیزابت میلز (مربی موسیقی کودک) به یک دوست تازه مادر ….

شما می توانید قسمت های قبل را لینك های پایین مطالعه كنید :

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش اول)

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش دوم)

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش سوم)

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش چهارم)

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش پنجم)

 

شیلای عزیز باری یک سال از آغاز ویلن نوازی بابی و رویارویی خودت با اولین چالش های کنترل ویلن گذشت.

گمان می کنم بسیاری از آن اوقات به طور تمام عیار از ویلن لذت برده ای و در اوقات دیگر مهارت خود را در بوته ی آزمایش دیده ای.

اگر بابی را همسان و همانند بیشتر هنرجویان سوزوکی که دارند چهارساله می شوند، می بینی، به این خاطر است که او بیشتر اوقات سال اول را، صرف کسب مهارت در واریاسیون برای آهنگ «twinkle twinkle a little star» نموده است در ایران این آهنگ با نام «ساعت» شناخته می شود. مترجم.).

یا شاید باید این طور بگویم، مهارت یابی در تکنیک های نگهداری ویلن، کنترل تعادل بدنش، شناخت ریتمهای اصلی و حساسیت هایی را در او نسبت به تمپو( سرعت ریتم) و سبک آرشه کشی به وجود آورده است. و گمان می کنم همانند بیشتر مادرانی که بچه هایشان از سه سالگی درسهای موسیقی را آغاز می کنند، به دوستانی برخورد کرده ای که به کل نسبت به این ایده با سوءظن می نگرند.

آنان یا فکر می کنند تو یک هیولایی که نمی گذاری بچهات زندگی عادی داشته باشد، یا اینکه فکر می کنند اگر واقعا یک نابغه می خواهی باید برای مطالعات زیربنایی او به سراغ یک رویکرد سنتی تر بروی.

گاهی ممکن است در مقام مادر یک هنرجوی سوزوکی دچار دلواپسی شوی که: «پس کجاست آن گام هایی که پسر من باید تمرین کند؟» ممکن است این سؤال را پس از ملاقات با مادری بپرسی که فرزندش با شیوهی سنتی مینوازد.

آموزش-آكورد-های-گیتار

آموزش-آكورد-های-گیتار

«اتودها کجا هستند؟»

ترسهایت را تسکین بده. اول اینکه پسرت احتمالا قادر خواهد بود، دست بیشتر همتایان سنتی تر خودش را از پشت ببندد، دوم اینکه باید کلیه ی موارد پیش نیاز در مطالعهی گامها را تجربه کند.

بیرون کشیدن مطالب تکنیکی موجود در آرپژهایی که در منوئه های باخ یا در قطعات کتاب های سوزوکی پنهان است، که آنها نیز شامل کتاب های تکنیکی و تخصصی آرشه کشی، جابجایی و توقف های دوبله می شوند، حائز اهمیت است

و یا ممکن است آنها به شکل کپسول به مثابهی تکالیف تمرینی خاصی ارائه شوند که با آثار استانداردی که در کتاب سوزوکی به دقت برگزیده شده اند، متناسب باشد.

آنچه را در رسیتال «بازی ها» | مینامیم، در واقع تکالیفی گیرا برای بهبود تکنیک و همین طور برای کنترل هوشیارانه است.

خوب است فکر کنیم با وجود همه ی این جریانهای ورودی گوش دادن به صفحه های خوب، درسهایی از یک معلم باتجربه و کمک های خانه)، جریان خروجی همسنگ آن نیز در همهی اوقات وجود خواهد داشت؟

با توجه به تئوری، جریان خروجی می بایستی همسنگ جریان ورودی باشد

اما در اینجا ما با انسانها سروکار داریم، کسانی که می توانند جریان ورودی را بگیرند و آن را برای مدت های مدیدی در حافظه ی خود نگهدارند، بی آنکه آن را بروز دهند. سخت است که بگوییم یک بچه واقعا چه چیزی را در خود جذب می کند، اما در این روش ما می بایستی به جذب بسیاری از آن ایمان داشته باشیم. نگران درسهایی نباش که به ظاهر «گرفته نشده». پس از طی این مسیر طولانی مجموع کار است که ارزیابی می شود، نه آنچه پسرت به ظاهر هر هفته عرضه می کند.

در کودکان خردسال، معمول، این است که از انجام کاری که در یک درس از آنان انتظار می رود، سرباز بزنند و بعد به خانه بروند و وقتی که دیگر فشاری نبود همه ی آن کار را انجام دهند. بسیاری از کودکان تقاضاهای سخت والدینشان را برآورده می کنند و با تسلیم شدن و نواختن آنچه درواقع فراتر از محدوده ی آمادگی آنان است اجرای شان به تدریج صدایی مکانیکی به خود می گیرد و حالتها و حرکات بدنشان متفاوت از آن کودکی می شود که خیلی آرام آرام اما در محدودهی خودش رشد می کند. چه چیزی را می خواهی؟ راهت را با دقت انتخاب کن.

موسیقی كودك سوزوكی

موسیقی كودك سوزوكی

به طور خلاصه، در اینجا برنامه ای برای مادری با یک هنرجوی ویلن آمده است:

در انجام تکالیف سخت گیر نباش، ولو اینکه همه ی ما آگاهیم نظم و ترتیب، ضرورت بنیادین برای کامیابی و موفقیت در موسیقی است. آنچه را در تئوری می بینیم همیشه نمی توان به مرحله ی عمل در آورد. اگر امور منزل شما بی اندازه خوب نظم یافته باشد، شاید یک برنامه ی تمرینی منظم به زیبایی کارگر بیافتد. اگر نامرتب، خودمانی و دستخوش انگیزه های ناگهانی و پرشور و حرارت باشید، الگوی تمرینی، قصهی متفاوتی خواهد داشت.

از فرزندت انتظار نداشته باش که عادت های تمرین اش از بیخ با الگوی کلی خانواده متفاوت باشد، اما این بدان معنا نیست که نمی توانی الگوی خانوادگی را به تدریج و مادامی که به همراه یکدیگر در حال رشد هستید، تغییر دهی. فقط به خاطر یک عادت تمرینی ضعیف، همهی تقصیرها را گردن سرشت بچه نگذار و یا نگو:

«این مرحله ای است که او باید رد کند.» اگر بچه ات پیشرفتهایی را در انتهای هر دورهی تمرینی ببیند، چه بسا احتمال دارد در انتظار جلسه ی بعدی تمرین بماند. ممکن است برای کشف این پیشرفت نیاز به کمک داشته باشد.

مقالات مرتبط

0 دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.