نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش هفتم)


نامه ای به تازه مادر

نامه های الیزابت میلز (مربی موسیقی کودک) به یک دوست تازه مادر ….

شما می توانید قسمت های قبل را لینك های پایین مطالعه كنید : نامه ای به تازه مادر

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش اول)

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش دوم)

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش سوم)

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش چهارم)

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش پنجم)

نامه ای به تازه مادر (موسیقی کودک) (بخش ششم)

بیشتر بچه ها نسبت به جملات عامی مثل «خیلی عالی بود» ظنین هستند، مگر اینکه خیلی کوچک باشند

و نیز بسیاری از بچه ها تنها می توانند چیزهای منفی را درباره ی اجرای شان بشنوند، مگر اینکه به آنان کمک شود چنین تصویری را متعادل سازند. آنان به شرطی به اظهارات شما اعتقاد می یابند که به پیشرفت های خاصی اشاره کنید. مثال هایی از این دست مفیدترین نوع هستند:

«صدای ساز تو امروز بهتر شده» یا «مطمئنا می توانی آن بخش از قطعه را سریع تر از دیروز بنوازی» یا «امروز کارت حرف نداشت».

پیشرفت را میتوان در یک قطعهی تکراری بهتر از قطعه ی جدید دید.

طوری ترتیب دهید که هر جلسه ی تمرین با یک قطعه ی تمرینی مورد علاقه پایان پذیرد، جایی که موفقیت در آن تضمین شده است.

تمام کردن هر تمرین با صدای خوبی که در گوش بماند، بسیار حائز اهمیت است. مفهوم دکتر سوزوکی از تقسیم صحیح زمان در

سر کلاس حاضر باش، البته با صلاحدید معلم و پس از مشورت با او. وقتی هم که سر کلاس هستی خودت را پس پرده نگاه دار، به خاطر بیاور که بچهات نمی تواند در آن واحد از دو معلم درس بگیرد.

اگر از پس این کار به خوبی بر بیایی، پس از چند هفته، دیگر بچه ات حین درس حواسش بیشتر به کار تو معطوف نمی شود.

٢. به او کمک کن درسهایش را به خاطر بیاورد.

این کار را پس از ترک کلاس در ماشین آغاز کن. نباید این کار بیست و چهار ساعت معطل بماند، در آن صورت برای خودت هم به یاد آوردنش دشوار خواهد شد.

حین درسها یادداشت بردار. گو اینکه باید همچنان بچه ات را تشویق کنی، تا آنجا که می تواند، مطالب را به خاطر بیاورد. اگر درسها را روی یک نوار کاست ضبط کردی می توانی بلافاصله در ماشین آن را پخش کنی.

٣. خودت با ویلن در خانه کار کن، که حداقل یاد بگیری اولین کتاب را بنوازی

۴. خودت را موظف به اجرای روزانهی صفحه ی فعلی بدان. این تمرین کمک می کند الگوهای اصلی استفاده از صفحه را پیدا کنی. نظرات مثبتی از جانب تو که نشان از علاقه مندی دارند، می تواند به تعلیم نحوه ی درست گوش دادن به او یاری برسانند: «چقدر صداها به آسانی به هم وصل میشوند» یا «قبلا اصلا به آن آكسانها توجه نکرده بودم». اینها انواعی از ابراز عقیده ها با بیشترین

اثرگذاری هستند.

۵. خودت را به تکرار سرمشقهای ضبط شده و به استفادهی مستمر از یک قطعه به مدت طولانی عادت بده.

به خاطر بیاور که بچه ها از تکرار خسته نمی شوند، مگر آنکه دیگران با نظرات شان، رفتارشان، یا تن صدایشان، کسالت را بروز دهند. مطمئن ترین روش برای اجتناب از این امر این است که جست و جو برای ایده های نویی را که قبلا نادیده انگاشته شده، به صورت عادت در بیاوری.

این کار نه تنها تو را علاقه مند نگاه می دارد، بلکه باعث می شود در گوش دادن الگوی بچه ات باشی.

۶. مطمئن شو که ویلن و آرشه در وضعیت خوبی هستند و مطمئن شو که به توصیه های معلم در زمینه ی لوازم ضروری یا تعمیرات به درستی جامه ی عمل پوشانده می شود.

به خاطر داشته باش که وسائل ضروری زیر، پیش از تکنیک اجرا از هر جهت مهم و مؤثر خواهند بود:

– موی آرشه ی خوب با کشیدگی مناسب ( موی آرشه را سالی یک بار تعویض کنید).

– رزین (گليفن) خوب، هر روز استفاده شود. – سیم های خوب(نه گند و خراب).

– ویلنی که به درستی کوک شده ( خرک خوبی که درست سوار شده و درست در جایگاه خود قرار گرفته، گوشی های کوک که درست کار می کنند و رابطها و شکاف هایی که چسب شان باز نشده).

اگر ویلن شکسته و نیاز به چسب دارد، سعی نکنید آن را در خانه تعمیر کنید، بیشتر کارهای مربوط به چسب، نیاز به مهارت یک تعمیر کار ماهر ویلن دارد و هزینه ی کمی را نیز در بر می گیرد. اطمینان حاصل کن که رزین څرد نشده باشد و به شکل قابل استفاده آن است.

اگر آرشه در مقابل نور براق بود، خودت آن را رزین مالی کن. در ابتدا بچه ها به قدر کافی نمی مالند، حال آنکه بعدها خیلی زیاد می مالند. در چنین مواردی اگر ناخن شصت خود را روی موی د پاشنهی آرشه بکشید، هاله ای از گرد و غبار از آن در بلند می شود، این وضعیت علت اصلی بسیاری از صداهای خشن و زمخت است.

 

 

0 دیدگاه

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد

    طراحی سایت