معرفی و شناخت حصیر بافی


حصیر بافی از قدیمی ترین مهارت های بشر بشمار می رود كه توانسته با آن سرپناه یا پوشش بسازد و خود را در برابر سرما و دیگر خطرات محافظت كند .

امروزه نیز حصیر بافی تقریبا در تمامی كشور ها نسخه های بومی خاص خود را دارد

یكی از اصلی ترین دلایلی كه همچنان حصیر بافی رواج دارد و حصیر مورد استفاده قرار می گیرد قیمت پایین آن است ، چرا كه معمولا در هر منطقه با توجه به پوشش گیاهی و … مواد اولیه خاصی در حصیر بافی استفاده می شود كه این مواد اولیه از دل طبیعت استخراج شده و هزینه بر نمی باشد .

یك دلیل دیگر كه امروزه برای بشر بسیار اهمیت پیدا كرده است ؛ دوستدار طبیعت بودن حصیربافی محلیست كه محیط زیست را آلوده نخواهد كرد و تولید هر چه بیشترش مورد منفی برای طبیعت ندارد مگر استفاده مواد اولیه ای كه از طبیعت گرفته می شود كه در اغلب موارد حصیربافی از قسمت های بلااستفاده درخت یا بوته استفاده میشود .

انواع حصیر آنقدر گسترده است كه تقریبا هرگز نمی توان لیست كاملی از انواع حصیر بافی تهیه كرد چراكه در هر منطقه ای یك یا چند نوع حصیر بافی بومی وجود دارد .

معرفی و شناخت حصیر بافی

معرفی و شناخت حصیر بافی

معرفی و شناخت حصیر بافی

معرفی و شناخت حصیر بافی

تعریف حصیر بافی : به بافتن رشته های نازك (برگ ریختان یا بوته ها ؛ ریشه ؛ طناب ؛ كاغذ ؛ و …) برای استفاده های مختلف حصیربافی می گویند .

امروزه با توجه به مقاومت حصیر و به صرفه بودن تولید از نظر قیمت انواع كمی از حصیر های بومی در ایران و دیگر كشور ها تولید و به فروش می رسد (بجز موارد محدودی جهت حفظ آثار و صنایع دستی) كه از این نمونه ها در ایران می توان به حصیر های نخل كه با نام های مختلفی مثل كپو بافی و … می شناسیم نام برد .

این نوع حصیر ها كه به روش معمولی و تویزه بافی (دارای مغزی) بافته می شوند بسیار مقاوم بوده و سال های سال می تواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد .

برای تهیه انواع حصیر می توانید از این لینك وارد فروشگاه ماهور بخش حصیر شوید . 

نمونه ای از حصیر بافی :

 

0 دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.