سطوح مختلف نوازندگی گیتار فلامنکو


سطوح مختلف نوازندگی گیتار فلامنکو

 هدف اصلی این کتاب ارائه قطعات سطح بندی شده فلامنکو است که هنرجو از نواختن آنها لذت برده و قدم به قدم پیشرفت نماید.

از آنجاییکه این کتاب قرار نیست یک روش آموزش گیتار تلقی شود، جزئیات مربوط به تکنیکهائی را که در ویدئو مشاهده میفرمایید و یا مقوله های مرتبط دیگر مانند موسیقی و تاریخچه گیتار فلامنکو را در این کتاب مشاهده نخواهید کرد.


گیتار فلامنکو

گیتار فلامنکو


منبع : کتاب 42 قطعه سطح بندی شده ی تکنوازی گیتار فلامنکو اثر خوان مارتین

 

روش سطح بندی نوازندگی ساز های دیگر که توسط کالجها و آکادمیهای موسیقی تعیین شده و بصورت بین المللی پذیرفته شده است

شامل تمرینهای تکنیکی مثل گامها، تمرینهای نت خوانی، مطالب تئوری بوده و از آنها قطعات تکنوازی گروه بندی شده ای معرفی میشوند که هنرجویان بتوانند از میان آنها چند قطعه را

به انتخاب نموده و هنگام امتحانات برخی از آنها را اجرا نمایند.

این کتاب گرچه فاقد تمرینات تکنیکی است، اما دارای قطعات سطح بندی شده ای به همین منظور میباشد. برای اجراء قطعات سطوح مختلف این کتاب هنرجو ملزم به بداهه نوازی نبوده و لازم نیست مطالبی را به آنها بیافزاید یا از آنها کسر نماید.

گرچه نوازندگان گیتار فلامنکو در نهایت، اجراء قطعات در پائولوها یا توکه های مختلف را فرا خواهند گرفت، اما نباید توقع داشته باشیم که هر یک از سطوح این کتاب شامل همه پائولوها باشد.

خرید نسخه چاپی کامل این کتاب و لوازم جانبی موسیقی در فروشگاه سایت ماهور

سولتا دارای چنان اهمیت اساسی در موسیقی فلامنکو است که آن را مادر فلامنکو نامیده اند. به همین دلیل هم در ابتدای هر یک از سطوح این کتاب، به عنوان مبدا، یک قطعه سولئا در نظر گرفته شده است که نمایانگر حداقل نیازهای تکنیکی آن سطح میباشد.

 

 

این تکنیکهای ضروری برای هر سطح در یک لیست درج شده اند. تکنیکهای دیگر را نیز در صورتی میتوان ضروری نامید که از آنها در حد اقل ۳ يا ۴ قطعه در همان سطح استفاده شده باشد، هر سطح بجز قطعه سولئا، شامل ۶ قطعه تکنوازی دیگر نیز میباشد.

همه قطعات یک سطح، ارزش یادگیری و مطالعه داشته و در آنها عناصر تکنیکی دیگری نیز معرفی میشوند که در فهرست تکنیکهای اختیاری درج شده اند.

به هنرجویان توصیه میشود که در هر سطح، سولنا و حداقل ۳ تا از قطعات دیگر در آن سطح را بخوبی فراگیرند و آنگاه به سطح بالاتر بپردازند.

تکنیکهایی که در یک سطح تکنیکهای اختیاری فرض شده اند، در سطح بعدی به تکنیکهای ضروری تبدیل میشوند.

در هر یک از سطوح مهمترین نکته ارزش موسیقایی قطعات است.

عناصر تکنیکی فقط ابزاری برای رسیدن به هدف هستند که همانا خلق موسیقی زیبا و با روح است که قادر باشد احساسات را برانگیزد. این خصوصیات را شنونده به وضوح درک میکند اما کلمات همیشه قادر به بیان آن نمی باشند. در جریان پیشرفت تکنیکی انجه ارجحیت دارد، پیشرفت توان اجراء موسیقی ناب است که در هر سطح از ضروریات محسوب میشود

0 دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.