ساخت برگ های اسکلتی


برگ های اسکلت: انتخاب برگ های قوی

برگ‌های اسکلت نازک و پرپشت اغلب در پروژه‌های کارت‌سازی، دفترچه‌ها و دیگر صنایع دستی مرتبط با کاغذ استفاده می‌شوند. آنها همچنین یک پروژه برگ فوق‌العاده برای بچه‌ها می‌سازند—کودکان می‌توانند سقوط خمیر از برگ‌ها را تماشا کنند (با استفاده از روش آب) و ساختار عروقی ظریفی را که پس از تشکیل برگ اسکلت درخت را پشتیبانی می‌کند، مشاهده کنند.

این برگ ها زیبا و توری هستند و می توانید آن را از فروشگاه های صنایع دستی خریداری کنید. ساخت برگ های اسکلتی نیز بسیار ساده است.

اولین قدم جمع آوری برگ هایی است که می خواهید اسکلت بندی کنید.

ساده‌ترین برگ‌ها اسکلت‌های سخت‌تری دارند – برگ‌های بلوط و افرا برای افراد مبتدی مناسب‌تر هستند. برگ‌های ظریف درختچه‌های کوچک‌تر نیز کار می‌کنند، اما ممکن است هنگام استفاده از روش سودا شستشو/ قلمو پاره شوند.

روش ساخت اسکلت برگ

روش ساخت اسکلت برگ

برگ های اسکلت آسان: روش آب

ساده ترین راه برای تهیه برگ های اسکلتی این است که به سادگی آنها را در یک سطل آب قرار دهید و صبر کنید تا خمیر از برگ بیفتد. این ممکن است 2 تا 3 هفته طول بکشد، اما این روند برای برگ ملایم است و نیازی به تلاش ندارد.

آب باید هر چند روز یکبار تعویض شود، زیرا پالپ شروع به ریختن از برگ می کند. آب نیز به سرعت گند می‌شود، بنابراین حتماً آن را با آب تازه جایگزین کنید. اضافه کردن مقداری سفید کننده به آب برای جلوگیری از پوسیدگی ایده عاقلانه ای است: به سادگی حدود 1/4 فنجان سفید کننده را به یک سطل کم عمق آب اضافه کنید.

برگهای اسکلت سریع: روش سودا شستشو

با استفاده از محلول سودا می توان در حدود یک ساعت اسکلت برگ درست کرد. سودای لباسشویی کربنات سدیم است و ممکن است در راهروی لباسشویی فروشگاه مواد غذایی مورد علاقه شما یافت شود. این ماده شیمیایی مشابه جوش شیرین نیست، بنابراین این دو را با هم اشتباه نگیرید.

برگ های مورد علاقه خود را جمع آوری کنید و آنها را کنار بگذارید. یک قابلمه کوچک را با 2 فنجان آب و 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین پر کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. آب را به جوش بیاورید، سپس قابلمه را از منبع حرارت بردارید. برگ‌ها را در محلول جوش‌شویی بریزید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه دم بکشد.

پس از از بین رفتن تمام پالپ، اسکلت برگ ها را بردارید و اجازه دهید تا خشک شوند. از آنها در صنایع دستی مورد علاقه خود استفاده کنید.

پس از 30 دقیقه، برگ ها را جدا کرده و از یک برس یا مسواک به آرامی استفاده کنیدتفاله برگ را بردارید مراقب باشید که اسکلت واقعی پاره نشود – این فرآیند پر زحمت است و دست ملایمی را می طلبد. پس از جدا شدن پالپ، اسکلت را کنار بگذارید تا خشک شود.

اگر اسکلت برگ سفید و خالص می خواهید، آن را در محلول سفید کننده و آب قرار دهید. بگذارید بماند تا تمام آثار سبز از بین برود، سپس خشک کنید.

نحوه رنگ کردن برگهای اسکلت

برگ های اسکلت ممکن است زمانی که سفید مایل به سفید هستند استفاده شوند، اما همچنین می توان آنها را برای استفاده در کارت های با تم پاییزی، تاج گل ها یا پروژه های دیگر رنگ کرد. رنگ خوراکی اصلی یکی از گزینه های رنگرزی اسکلت برگ است. به سادگی برگ ها را در محلول رنگ خوراکی و آب فرو کنید و اجازه دهید اسکلت ها خیس بخورند تا رنگ را بگیرند.

مخلوط پودر نوشیدنی شیرین نشده (مانند کول اید) نیز برگ ها را رنگ می کند – پودر را به مقداری آب در یک کاسه کوچک اضافه کنید و برگ های اسکلت را در این مخلوط رنگ کنید. پس از اینکه رنگ جا افتاد، به سادگی برگ ها را زیر آب شفاف بگذارید و اجازه دهید خشک شوند.

 

استفاده های مختلف اسکلت برگ

استفاده های مختلف اسکلت برگ

 

ایده های پروژه Skeleton Leaf

Poinsettias برگ اسکلت: برگ های اسکلت را قرمز رنگ کنید. 5 برگ را به صورت دایره ای بچینید که نقاط آن رو به بیرون باشد. پنج برگ دیگر را به صورت دایره ای روی لایه اول بچینید و برگ های بالایی را طوری بچرخانید که شکاف های ایجاد شده توسط لایه اول را پر کنند. برگ ها را به هم بچسبانید و بگذارید خشک شوند. دانه های طلایی ریز را به مرکز پوانستیا اضافه کنید.

اکلیل برگ اسکلت: چندین برگ اسکلت را به رخت آویز سیمی بچسبانید تا یک اکلیل ایجاد کنید. یک رخت آویز سیمی را به صورت دایره ای خم کنید. این پروژه به تعداد زیادی برگ اسکلت نیاز دارد – برگ ها را جمع کنید و روی دایره سیم قرار دهید تا مطمئن شوید مقدار کافی برای پنهان کردن سیم وجود دارد. از نخ و سوزن استفاده کنید و هر برگ را روی چوب لباسی ببندید و نخ را چند بار بین هر برگ دور سیم بپیچید. نتیجه یک خلق توری و زیبا برای آویزان کردن به درب شما خواهد بود. سعی کنید از برگ های رنگ شده برای این پروژه برای آویز کردن درب با تم پاییزی استفاده کنید.

کارت‌های برگ اسکلت: از یک الگو برای ترسیم یک طرح (مانند یک قلب یا ستاره) بر روی یک برگ اسکلت استفاده کنید و طرح را برش دهید. با استفاده از چسب، شکل برگ اسکلت را روی یک پس‌زمینه رنگارنگ قرار دهید – اجازه دهید چسب خشک شود، سپس حس خاصی به کارت اضافه کنید. از طرف دیگر، از برگ های اسکلت کوچک و کامل روی کارت استفاده کنید تا ظاهری طبیعی تر داشته باشید.

 

0 دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.