هنر های تجسمی چیست؟


آیا میدانید هنر های تجمسی چیست و به چه هنر هایی تجسمی می گویند؟

تاریخچه هنرهای تجسمی بسیار جالب است، در طول قرون وسطا یک رشته علمی بود که در هفت زمینه مختلف دسته‌بندی شده بود و به هیچ عنوان چیزی نبود که مردم بتوانند آن را ببینند. این هفت مورد عبارت بودند از دستور زبان، فصاحت و بلاغت، منطق دیالکتیک، حساب، هندسه، ستاره‌شناسی و موسیقی.

هنر معمولاً ذهنی است و ممکن است به طرق مختلف تفسیر شود

همانطور که میدانید

هنرهای تجسمی به اشکال هنری اطلاق می شود که پیام، معنا و احساسات خود را از طریق ابزارهای بصری بیان می کنند. هنرهای تجسمی ممکن است به عنوان هنرهای تزئینی، تجاری، یا هنرهای زیبا، مانند نقاشی، عکاسی، یا مجسمه سازی طبقه بندی شوند.

یکی از وجوه مشترک همه اشکال هنرهای تجسمی، برقراری ارتباط بصری، بدون نیاز به حواس دیگر مانند شنوایی یا لامسه است.هدف اشکال هنرهای تجسمی ممکن است جلب رضایت بصری بیننده از طریق یک اثر هنری زیبا یا آرامش بخش باشد. هدف برخی از آثار هنری سرگرم کردن بیننده از طریق تصاویر جالب یا سرگرم کننده یا به عنوان یک داستان بصری جذاب است.هدف دیگر آثار هنری ممکن است شوکه کردن یا ایجاد مزاحمت بیننده برای برانگیختن فکر و بحث در مورد یک موضوع مهم یا موضوع مهم باشد.

هنر

 

ویژگی های هنرهای تجسمی

خصوصیات هنرهای تجسمی عبارتند از:

خط: مرزهای شکل

شکل: فرم های ساخته شده از خطوط، مانند دایره

رنگ: طیف بصری نور که در رنگین کمان یافت می شود

تن: روشنی یا تیرگی رنگ ها

اندازه: کوچکی یا بزرگی

دیدگاه: توهم دوری، مانند دور یا نزدیک

الگو: تکرار بصری، مانند نقطه‌های پولکا یا راه راه

بافت: ظاهری صاف، صاف، ناهموار یا زبر، بدون نیاز به لمس

همه آثار هنری بصری حاوی همه این ویژگی‌ها نیستند، و برخی ممکن است برای تبدیل شدن به یک اثر بصری تأثیرگذار به تعداد کمی نیاز داشته باشند. نتیجه ممکن است ساده، پیچیده، واقعی یا انتزاعی باشد.

هنر انتزاعی

هنرتجسمی نقاشی انتزاعی

هنر عمومی:

هنر عمومی هنری است که معمولاً به صورت رایگان برای عموم قابل مشاهده است، نه متعلق به یک مجموعه خصوصی. هنر عمومی ممکن است توسط دولت برای خلق و نمایش داده شود یا اثری هنری باشد که به یک مؤسسه عمومی مانند موزه شهر یا کتابخانه عمومی اهدا شده است. هنر عمومی معمولاً به دلایل تاریخی، اجتماعی یا آموزشی برای مردم از نظر فرهنگی مهم یا مفید تلقی می شود.

فواید هنر های تجسمی:

1- درک فرهنگی متقابل: هنر قدرت شگفت آنگیزی در رابطه با پیشرفت تعامل جوامع مختلف داشته باشد به طور مثال همکاری میان  تمامی هنرمندان کشور های مختلف و برگزاری دوره های هنری مسائل و مشکلات خود را با کشور های دیگر در میان بگذارند.

2- افزایش گفتگو بین جوامع: هنر های تجسمی باعث می شود که تعدادی ار افراد جامه برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و آرمان های خود دور هم جمع شوند و با هم به بررسی تتصاویر و نقاشی ها و ارزش ها آن گفتگو کنند.

3- به تصویر کشیدن تاریخچه مستند جامعه :هنر های تجسمی برای انتقال آداب و رسوم قدیمی ها و گذشتگان برای نسل های آینده بکار گرفته میشود.

4- ارائه راه حل های خلاقانه برای مشکلات و مسائل جامعه: امروزه هنر های تجسمی ابزاری که برای اعتراضات و انگیزشی برای تغییرات جامعه استفاده میشود مثل تصاویر خیابانی و نقاشی های که بر روی دیوار ها کشیده میشود

5- قابلیت درمانی : در علم روانشناسی برای درمان بیماری های روانی و کاهش استرس توصیه می شود,

ویزگی هنر های تجسمی

ارتباط رنگ و کاهش استرس

برای مشاهده مقالات دیگر به روی لینگ زیر کلیک کنید:

https://mahor.net/category/edu/

 

0 دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.