هنر زیبای ملیله کاغذی (کویلینگQuilling)


هنر زیبای ملیله کاغذی (کویلینگQuilling) چیست؟

در اینجا میخواهیم درباره هنر زیبای ملیله کاغذی (کویلینگQuilling))صحبت کنیم :

ملیله کاغذی (کویلینگQuilling) نوعی هنر است که شامل استفاده از نوارهای کاغذی است که رول می‌شوند، شکل می‌دهند و به هم می‌چسبند تا طرح‌های تزئینی ایجاد کنند. کاغذ رول، حلقه، پیچ خورده، پیچ خورده و در غیر این صورت دستکاری می شود تا اشکالی ایجاد شود که طرح هایی برای تزئین کارت های تبریک، تصاویر، جعبه ها، تخم مرغ ها و ساخت مدل ها، جواهرات، موبایل و غیره ایجاد می کند. کاغذ را به یک سیم پیچ تبدیل کنید و سپس سیم پیچ را به شکل هایی که می توان به هم چسباند. تکنیک‌های پیشرفته و کاغذ با اندازه‌های مختلف وجود دارد که برای ایجاد مینیاتورهای سه بعدی، هنرهای انتزاعی، گل‌ها و پرتره‌ها در میان بسیاری از چیزها استفاده می‌شود.

 

آیا ملیله کاغذی (کویلینگQuilling)منبع یا تاریخچه ای دارد؟

ملیله کاغذی (کویلینگQuilling ) همچنین به عنوان کاغذ نورد، یا کاغذ پیمایش یک تاریخ طولانی و جالب شناخته شده است. منشأ quilling ثبت نشده است، اما برخی فکر می کنند که با اختراع کاغذ، در چین در سال 105 پس از میلاد یا در مصر، جایی که برخی از مقبره ها دارای اشکال سیمی شبیه به quilling مدرن هستند، شروع شد. اعتقاد بر این است که در قرن‌های 300 و 400 مفتول‌های نقره و طلا به دور ستون‌ها و گلدان‌ها می‌چرخند و جواهرات با استفاده از این تکنیک ساخته می‌شد. کویلینگ توسط یونانیان انجام می شد که از سیم های فلزی نازک برای تزئین ظروف و جعبه ها استفاده می کردند. اولین آثاری که تا به حال ساخته شده اند مربوط به دوره قرون وسطی هستند. همچنین آنها در خانه های مذهبی در سراسر اروپا پیدا شدند.

هنر زیبای ملیله کاغذی (کویلینگQuilling)

با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب ابزارهای این هنر را به شما معرفی کنیم:دنیا هنر دنیا نامحدودی است که انتهایی برای آن قابل تصور نیست 

مهمترین ابزار های هنر ملیله کاغذی (کویلینگQuilling):

نوارهای ملیله کاغذی: این نوارها در جنس و رنگ و اندازه های متفاوتی وجود دارد و حتی شما میتوانید از مقوا های گرم بالا یا پایین که حالت شکنندگی ندارند با استفاده از کاتر به اندازه های دلخواه خودتان در بیاورد و برش بزنید.

نوار ملیله کاغذی

 

قلم سوزنی: قلم سوزنی در کوئیلینگ برای نگهداشتن و هدایت بریده های کاغذ همچنین چسب زدن  کاربرد دارد. در صورت نبود این سوزن میتوانید از خلال دندان و یا سوزن استفاده کنید.

 

قلم پیچ: قلم پیچ دارای سر دوشاخه می باشد و در جنس های مختلف به فروش می رسد که بهترین آن جنس فلزی است.

پنس مخصوص: پنس مخصوص که شباهت زیادی به موچین دارد، با سر باریک و خمیده، امکان هدایت و کنترل راحت بریده های کاغذ را در کوئیلینگ استفاده میشود.

چسب مخصوص کوئیلینگ: چسب مورد استفاده در هنر کوئیلینگ یا ملیله کاغذی باید چسبی باشد که به سرعت خشک شده و اثری برجای نگذارد.

شابلون ( برای اندازه گیری کویل های کاغذی ): بهتر است یک شابلون که شامل شکل های مختلفی است را تهیه فرمایید.

صفحه مشبک: این ابزار نیز در ادامه و برای اشخاصی که به صورت حرفه ای کوئیلینگ ( ملیله کاغذی ) را دنبال می کنند پرکاربرد بوده و امکان ساخت شکل های مختلف را با توجه به نیاز و بدون استفاده از شابلون فراهم می کند.

شانه مخصوص کوئیلینگ

تخته دایره کوئیلینگ

برای دیدن مطالب بیشتر این سایت لینک زیر را کلیک کنید:

 

 

0 دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.