کاهش استرس با رنگ آمیزی


رنگ آمیزی یک راه سالم برای از بین بردن استرس است. مغز را آرام می کند و به آرامش بدن شما کمک می کند.

این می تواند خواب و خستگی را بهبود بخشد و در عین حال درد بدن، ضربان قلب، تنفس و احساس افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

با رنگ آمیزی سلامت روانی و عاطفی خود را متعادل کنید:

آنچه قبلاً به عنوان یک فعالیت ساده و سرگرم کننده برای بچه ها شناخته می شد اکنون ابزاری برای تمرین سلامت روان است. رنگ آمیزی اخیراً محبوبیت بیشتری پیدا کرده است، به خصوص برای بزرگسالان.

با رنگ آمیزی سلامت روانی و عاطفی خود را متعادل کنید

با رنگ آمیزی سلامت روانی و عاطفی خود را متعادل کنید

در حالی که کتاب های رنگ آمیزی کودکان دارای شخصیت های کارتونی و طرح های ساده هستند، کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان دارای الگوهای پیچیده ای از گل ها، آثار هنری، ماندالا یا حیوانات هستند. کتاب ها برای خرید در دسترس هستند و می توانید صفحات رنگ آمیزی رایگان را به صورت آنلاین چاپ کنید. برای افرادی که نسخه دیجیتال را ترجیح می دهند، بسیاری از برنامه های رنگ آمیزی برای دستگاه های تلفن همراه در دسترس هستند.

اما چه چیزی باعث محبوبیت رنگ آمیزی بزرگسالان شده است؟

 رنگ آمیزی بزرگسالان

رنگ آمیزی بزرگسالان

ترویج ذهن آگاهی

رنگ آمیزی می تواند به شما کمک کند تا هوشیارتر باشید. ذهن آگاهی توانایی تمرکز و ماندن در لحظه است.

به عنوان مثال، از آنجایی که شما روی انتخاب رنگ تمرکز می کنید و درون خطوط می مانید، فقط به لحظه حال فکر می کنید. می توانید سر و صدای اطراف خود را خاموش کنید و به ذهن خود این هدیه را بدهید که بر حرکات، احساسات و عواطف لحظه حال خود تمرکز کند.

تمرین کنید که بدون هیچ توقعی و بدون هیچ توقعی به انجام کارتان قضاوت نکنید – فقط در لحظه باشید. اگر ذهن شما پرت می شود، که طبیعی است، به آرامی به آنچه در حال حاضر تجربه می کنید بازگردید. هنگام رنگ آمیزی، از قسمت هایی از مغز خود استفاده می کنید که تمرکز و تمرکز را افزایش می دهد. این به شما این فرصت را می دهد که از افکار استرس زا جدا شوید.

رفع استرس

رنگ آمیزی یک راه سالم برای از بین بردن استرس است. مغز را آرام می کند و به آرامش بدن شما کمک می کند. این می تواند خواب و خستگی را بهبود بخشد و در عین حال درد بدن، ضربان قلب، تنفس و احساس افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

اگرچه رنگ آمیزی درمان نهایی استرس و اضطراب نیست، نشستن برای یک جلسه طولانی رنگ آمیزی ارزش زیادی دارد. همانطور که رنگ می کنید، به ریتم تنفس خود توجه کنید، از تنفس های ثابت و کامل از دیافراگم خود اطمینان حاصل کنید و اگر می توانید ضربان قلب خود را به صورت دوره ای تنظیم کنید.

رفع استرس

رفع استرس

سعی کنید قضاوت ها یا انتظارات را کنار بگذارید و از زیبایی ساده رنگ آمیزی لذت ببرید. فرقی نمی کند که عکس شما مرتب باشد یا نامرتب. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که هنگام رنگ آمیزی لذت و آرامش پیدا کردید

 

مقالات مرتبط

0 دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.