شناخت اپرا (Opera)
تا کنون ما دوره های مختلف موسیقی و فرم های متفاوتی را در این سایت بررسی کرده ایم
امروز نوبت به فرم پر طرفدار اپرا رسیده است پس بخوانید از اپرای باروک تا کلاسیک را :
نخستین اپراها :
در 1597 از ایده های جدید در یک درام موزیکال کامل که ما آن را به عنوان اولین اُپرا در نظر می گیریم استفاده شد .
دافنه همانند بسیاری از اپراهای دو قرن بعدی آن ، بر اساس یک افسانه قدیمی یونانی بود .
متاسفانه تنها قسمت های کوتاهی از آن موسیقی که ساخته ی جاکوبو پری بود به جای مانده است .
نخستین اپرایی که به شکل کامل به ما رسیده است -بوریدیس- است که موسیقی ان ساخته پری و کاچینی است .
به زودی اپراهای دیگری تصنیف شدند و این ایده موسیقیایی بسیار محبوبیت پیدا کرد .
اُپرا های اولیه شامل بخش های کرال ، رقص ها و قطعات سازی بر مبنای یک سیستم آکوردی ساده بودند و یک
(ارکستر) کوچک که بیشتر مجموعه ای از سازهای در دسترس بود آنها را اجرا می کرد .
با این همه ، رسیتاتیو های طولانی سبب یکنواختی و کسل کنندگی اپرا می شد .
برای ادامه بقای اپرا نیاز به نابغه ای بود تا روح حیات و هیجان را در این قالب بدمد ، این شخص
کلودیو منته وردی بود که در اواخر قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم می زیست .
اپرا در دوره کلاسیک :
اگر چه آهنگسازان کلاسیک مقدار زیادی موسیقی کلیسایی تصنیف کردند اما در موسیقی آوازی ، اپرا بود که بیشترین
توجه را به خود جلب کرد .
بزرگترین اپرا نویسان این دوره گلوک و موتسارت بودند .
گلوک یکی از چند آهنگسازی بود که نگران بودند اپرا بیش از حد نمایشی و تجملی شده است .
خوانندگان اپرا چنان اهمیتی یافته بودند که موسیقی به جای آنکه در خدمت داستان باشد
غالبا به گونه ای تصنیف می شد که مناسب صدای آنان باشد .
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت موسیقی ماهور ممنوع می باشد .
شما می توانید هر نتی که نیاز دارید (اپرا،سمفونی،ملودی و …) در هر سبکی (عربی،جز،کلاسیک و …) از بانک نت موسیقی ماهور دانلود کنید .
همچنین شما می توانید از مقالات آموزشی رایگان ما همراه با پشتیبانی اینترنتی استفاده کنید .
دیدگاهی ثبت نشده است