جیاکومو پوچینی (Giacomo Puccini)
بعضی از پر طرفدارترین اپراها به وسیله جیاکومو پوچینی ( ۱۹۲۴-۱۸۵۸) خلق شد
و اوکسی است که بعد از وردی مهمترین آهنگساز ایتالیایی زمان خود
شناخته می شود . پوچینی متعلق به شجره درازی از آهنگسازان و ارگنوازان کلیسا بود .
طی سالهای هنرآموزی خود در هنرستان موسیقی میلان۲( ۱۸۸۳ – ۱۸۸۰) زندگی بخورونمیری داشت
معمولا به صورت نسیه در رستورانی با نام با مسمای آیدا ( Aida ) غذا می خورد .
موفقیت اولین اپرای پوچینی که زمانی کوتاه بعد از فارغ التحصیلی اش نوشته شده بود
او را مورد توجه ناشران پیشرو موسیقی در ایتالیا کرد .
ناشرانی که کارهای تازه ای به او سفارش داده و مقرری سالانه ای برایش منظور می کردند .
مرزو
و در ۱۸۹۳ پو چینی بخاطر اپرای قانون پیشتاز در تمام پهنه ایتالیا مشهور شد ؛
و بعد از ۱۸۹۶ به خاطر موفقیت فوق العاده لابوهم شهرت جهانی به دست آورد و ثروتمند شد .
لابوهم تصویر زندگی یکنفر بوهمی است مشابه
زندگی خود پوچینی در زمانی که دانشجوی فقیر رشته موسیقی بود .
لابوهم همراه با دو اپرای معروف دیگر توسكاء (۱۹۰۰ ) و مادام باتر فلای (۱۹۰۴)
و تشریک مساعی با لویجی ایلیکاہ و چوزپه جیاکوزاه نویسندگان اشعار اپرا وشته شد .
پوچینی به ادبیات و کیفیت های دراماتیک اشعار اپرایش علاقمند بود .
گاهی خواهان تغییرات بی پایان درتم موسیقی اشعار همکاران خود بود.
او درست به اندازه وقتی که صرف تصنیف موسیقی می کرد
وقت صرف تنق اشعار اپرا می کرد . آخرین اپرایش توراندخت براساس سرگذشت یک بری افسانه ای چینی بود
که قبل از اتمام آن رخت از جهان فرو بست .
این اثر براساس همان طرح پوچینی توسط دوستی به نام فرانكو الفانو تکمیل شد .
احساس شگفت پو چینی نسبت به تأتر اپراهای او را جاودان می سازد .
او می دانست درست چه وقت سوژه موسیقایی تازه بایک لحظه سکوت را ارائه دهد
و قادر بود جابجایی های آرامی را از یک صحنه یا حالت به صحنه با حالتی دیگر ایجاد کند .
ملودی های او عبارتهای کوتاهی دارد که به آسانی به یاد سپرده می شود وشديدا” احساساتی هستند .
او از ارکست برای تقویت ملودی آوازی و ایجاد جو منظره و حالت های موسیقی استفاده کرد .
پوچینی هم مثل وردی در آخرین آثارش تفاوت بین آریا و رسيتاتیو را به حداقل رساند
باین ترتیب یک جریان موسیقی مستمر ایجاد کرد .
او هم چنین با بکارگیری یک موضوع در صحنه های مختلف ، بخصوص
در لحظاتی که پرسناژهای او روی وقایع یا احساسات گذشته منعکس می شوند به یگانگی و پیوستگی دست یافت .
بعضی از اپراهای پوچینی- مشخصا” توسکا-گرایش هنری سالهای ۱۸۹۰را منعکس می کند ؛
گرایشی که به عنوان وریسم ، رئالیسم با کیفیت مناسب زندگی را منعکس می کند .
اپراهایی که برآمده از این جنبش رئالیستی است به عوض پادشاهان ،
خدایان یا قهرمانان بزرگ درباره مردم عادی صحبت می کند و اغلب دریک احساس پرقدرت طبیعی گنجانده شده است .
شوالیه روستایی (۱۸۹۰) توسط پیترو ماسکانی و دلقک (۱۸۹۲)
توسط روجيرو لئون کاوالو نمونه های مشهور دیگری از وریسم است
اپراهای پوچینی هم چنین اگزوتیسم نمایش می دهد . نه فقط مادام بانراک
در فرهنگ ژاپن می باشد و توراندخت در فرهنگ چین، بلکه په چینی ریتم های ملودی خود
را که در این اپراها به کار برده از موسیقی چینی و ژاپنی برگرفته است .
ملودی های او پرتو رومانتیکی بر سوژه های او اعم از این که رئالیستی یا دارای سبکی ممبر عادی باشد ، می گسترد.
کپی بدون ذکر نام و لینک سایت موسیقی ماهور ممنوع می باشد .
شما می توانید هر نتی که نیاز دارید (اپرا،سمفونی،ملودی و …) در هر سبکی (عربی،جز،کلاسیک و …) از بانک نت موسیقی ماهور دانلود کنید .
همچنین شما می توانید از مقالات آموزشی نوازندگی رایگان ما همراه با پشتیبانی اینترنتی استفاده کنید
دیدگاهی ثبت نشده است